מה עושים בקיץ

בקיץ הולכים לים, לשכב על החול, לטייל לאורך החוף, לראות אנשים משחקים מטקות או כדור עף חופים, לאכול ארטיק ולהנות מהבריזה. כן, מי שאין לו רטיבות בבית, או מחשבות על תחזוקת הבית ויש לו אפשרות לשכור חברות ניקיון שיעשו עבורו את העבודה במשרד או בדירה הפרטית, יכול אולי להמנע מלחשוב על נושאים שנשמעים מוזרים לדיון בקיץ, כמו איטום מבנים או ביצוע תיקונים.

ישראל היא מדינה חמה ולמרות זאת, כל אחד שומע משכנים וממכרים על בעיות של רטיבות שצצות חדשות לבקרים בדירותיהם או במשרדיהם. בארצות קרות וגשומות משלנו, אנו לא נתקלים בתופעה זו בתדירות שבה היא נראית במחוזותינו. יתכן שהסיבה לכך היא שאנשים באמת מעדיפים לנפוש בקיץ ולא לחשוב על החורף שיגיע מתישהו. יתכן גם שהסיבה לכך היא שגם אם חושבים על כך מראש ומתכוננים, העבודה אינה מבוצעת בצורה מקצועית ולכן, נוצרות בעיות אלו, למרות טיפולים תקופתיים.

רטיבות איננה דבר נעים למראה, היא יוצרת בועות בקיר, הקיר מתקלף, המראה איננו אסתטי ונוסף על כך וכנראה חשוב מכך, היא אינה מוסיפה בריאות למבוגרים החיים בבית וואדי שלא לילדיהם. ילדים שישנים במיטה הקרובה לקיר בעל רטיבות עשויים ללקות במחלות המערבות את כלי הנשימה בתדירות ובחומרה רבים יותר מכל ילד אחר שאינו ישם בצורה כזו. התפתחות של אסטמה ואלרגיות גם היא יכולה לנבוע משינה בסמיכות לקיר כזה. מדובר על מצבים שניתן לטפל בהם, אבל הם גורמים כאב וסבל שניתן למנוע מהילדים.

יש להקדיש מחשבה לבית ולקירותיו. יש לפנות לגורמים ולאנשי מקצוע האמונים על הטיפול בענייני איטום, רטיבות וצביעה ולבצע את הטיפולים הדרושים כדי לשמור הן על מראה אסתטי של הבית לאורך זמן והן על בריאות המתגוררים בבית. קבלת המלצות מחברים לגבי חברות העוסקות בנושא תמיד תוכל להניב ביצוע טוב וכמובן, יש בינינו כאלה אשר מעדיפים וגם יכולים לבצע זאת בעצמם.

אם כן, זה אפשרי לנפוש בקיץ ולהנות מהחופש וממזג האוויר שמאפשר הגעה לים ובילויים שונים בבריכה ובפארקי מים. זה אפשרי אם חושבים ומתכננים מראש כיצד גם לנצל את תקופת הקיץ, כדי להמנע מבעיות של איטום מבנים בתקופת החורף ויודעים גם לערוך סקר בין חברות ניקיון ולמצוא כזו שתתן את השירותים הנחוצים, כדי שבחורף לא יתקעו מי הגשמים דווקא במרזב, כי לא ניקו אותו היטב או בפתחי הניקוז האחרים. אז שיהיה לכולנו קיץ מעולה ופורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *