לימודי אמנות – על המסלולים השונים המוצעים כיום

אוהבים אמנות? אם כן, תוכלו למצוא היום מגוון רחב מאד של מסלולי לימוד הקשורים לתחום. בין אם מדובר בלימודי תואר או לימודי תעודה, האפשרויות הן רבות ומגוונות. הנה דוגמא לכמה מהן:                                                                       

לימודי תולדות האמנות

לימודי תולדות האמנות מוצעים כיום במסגרות לימודיות רבות בארץ, בין אם אלו אוניברסיטאות מובילות או מכללות. לימודים אלה, הלוקחים חלק במחלקה למדעי הרוח, מתמקדים בחקר האמנות ובעיקר ביצירת אמנות שונות. במהלך לימודי תולדות האמנות בוחנים הסטודנטים עבודות אמנות שונות לאורך השנים ולומדים כיצד לבקר אותן. במסגרת הלימודים מוצעים להם כלי מחקר וביקורת שונים וגם ידע רב, העוזר להם בכך. לימודי תולדות האמנות הם לימודים לתואר ראשון בדרך כלל, ואפשר לשלב אותם לצד מסלולי לימוד נוספים, כמו חינוך והוראה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ועוד ועוד.

לימודי תרפיה באמנות

לצד לא מעט מסלולים של לימודי אמנות, מוצע מסלול ייחודי של לימודי תרפיה באמנות, שכפי שמעיד שמו, מתמקד בפן הטיפולי. לימודי תרפיה באמנות המוצעים גם הם על ידי אוניברסיטאות ומכללות מובילות בארץ, מתאימים לכל מי שרואה באמנות ככלי טיפול מצוין, שיכול לעזור לרבים. לימודים אלה מספקים לסטודנטים, הבוחרים לקחת בהם חלק, מגוון רחב מאד של כלים שבהם הם יוכלו להשתמש. האמנות יכולה להיות כלי טיפולי בפני עצמו, כלי שעוזר לרבים, צעירים ומבוגרים כאחד, לבטא את עצמם ובמיוחד כשקשה כל כך. במסגרת לימודי תרפיה באמנות מתנסים הסטודנטים בטיפול ממשי, ממנו לומדים לא מעט וגם צוברים ניסיון.

לימודי אמנות יצירה

לימודים אלה הם לימודים מעשיים מאד. הם מתאימים לחובבי האמנות המעוניינים להתנסות בסוגים שונים של אמנות, כמו פיסול, רישום ועוד. לצד העבודה המעשית עצמה, לומדים הסטודנטים גם על תולדות האמנות וחוקרים עבודות שונות. לימודי אמנות יצירה מוצעים במסגרת מסלולי תואר ראשון ובדרך כלל משלבים לצידם גם מסלול לימודי נוסף, כמו חינוך, למשל. השילוב שבין תולדות האמנות לאמנות יצירה מאפשר לסטודנטים לקבל כלים רבים מאד ולחקור את תחום האמנות באופן מעמיק במיוחד. לימודים אלה מוצעים באוניברסיטאות השונות בארץ ופתוחות לקהל הרחב.

לסיכום

לפני שבוחרים את מסלול הלימוד, מומלץ לבדוק אילו קורסים מוצעים במסגרתו, מהם תנאי הקבלה למסלול עצמו וגם היכן הוא מוצע. כדאי להגיע לביקור במוסד הלימודי המציע אותו ולבחון את האווירה שבמקום וגם את כיתות הלימוד. בין אם אלה לימודי תרפיה באמנות, לימודי תולדות האמנות או אמנות יצירה, האפשרויות הן רבות וכל אחד יכול לאתר לעצמו את המסלול הלימודי המתאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *