דפוס – מי נגד מי?

המצאת הדפוס נחשבת לאחת ההמצאות החשובות ביותר בהיסטוריה של האנושות. רק בזכות הדפוס הפכה המילה הכתובה למוצר זמין עבור כל שכבות האוכלוסייה – בספרים, בעיתונים, בספרי תנ"ך וברית חדשה – ולא נותרה רק נחלתם של משכילים מעטים. מאז עברו שנים רבות וכיום הדפוס הוא דבר מובן מאליו ואין כמעט היבט בחיינו שאינו קשור באופן כלשהו לתוצרי הדפוס, החל בספרים, צילום ועיתונים ועד הזמנות ופרסומות. לא ניתן לדמיין את החיים בעולם המודרני, עולם המדיה ותקשורת ההמונים, ללא הדפוס לסוגיו השונים.

כאשר מזכירים בית דפוס, המילה בדרך כלל נקשרת אצלנו למערכות עיתונים סואנות, למכונות ענקיות שפולטות החוצה מהדורות עיתונים בקצב אדיר ולפועלים מלוכלכים בדיו המתרוצצים סביבן ומתפעלים אותן. אך בתי דפוס כבר מזמן אינם מיועדים רק להדפסת עיתונים יומיים. כיום הם משמשים גם גופים ציבוריים, חברות, מפרסמים, עסקים קטנים וגדולים ואף אנשים פרטיים, כדי לייצר כל סוג של תוצרת כתובה שיש להפיצה ברבים. בית הדפוס מבצע פעולות כמו הדפסת הזמנות, הכנת כרטיסי ביקור, הדפסה על בד קנבס, הזמנות לחתונה וכלה בעטיפות של דיסקים.

אנשי עסקים, למשל, זקוקים לעיתים קרובות לכרטיסי ביקור, שיציגו את פרטי העסק שלהם, יזהו אותם ויציגו את דרכי ההתקשרות עמם. על כרטיסי ביקור אלה מופיעים השם פרטי ושם משפחה, שם החברה, שם התפקיד שממלא בעל הכרטיס, מספר טלפון, דואר אלקטרוני ופרטים נוספים. רוב עובדי החברות הבכירים, המנהלים ואנשי העסקים משתמשים בכרטיסי ביקור כאלה. כל בית דפוס ממוצע מספק שירותי כרטיסי ביקור. התהליך כולל ישיבה עם מעצב וקביעת מראה הכרטיס, עיצובו והפרטים שיופיעו בו, וקביעת מספר הכרטיסים שיופק בסופו של דבר. אז מועבר המידע לבית הדפוס שמוציא תחת ידיו במהירות את כרטיסי הביקור המבוקשים. הכנת כרטיסי ביקור היא תהליך פשוט וזול יחסית, הן כאשר מדובר בעסק קטן ופרטי והן כאשר מדובר בחברה גדולה.

בנוסף, ניתן לקבל בכל בית דפוס גם שירותי הדפסת הזמנות. כאן נכנס לתמונה גם עיצוב ההזמנות, בעיקר כאשר מדובר על הזמנות לאירוע חגיגי או מסיבה, כמו בר מצווה, חתונות או ימי הולדת. הדפסת הזמנות אינה תהליך מורכב מדי גם היא והיא נחשבת לפשוטה, נפוצה וזולה למדי. כל שצריך להחליט הוא על עיצוב, תוספות מסוימות, פרטים שיוכנסו להזמנה (לפעמים גם מצרפים מפת הוראות או מפת דרכים שתקל על האורחים להגיע לאירוע) והשלב הבא הוא קבלת הזמנות אלה והמשלוח שלהן לאורחים. ושיהיה במזל טוב…

גם הדפסה על בד קנבס היא דרך מצוינת לנצל את שירותיו של בית דפוס. עם זאת, הדפסה על קנבס כבר אינה תהליך כה פשוט כמו הדפסה על נייר, אלא דרושים תהליכים מיוחדים, שיבטיחו את איכות ועמידות התמונה וההדפסה וכמובן את עמידותו של בד הקנבס עצמו. הדפסה על קנווס היא דרך מצוינת לתת למסגר את התמונות האהובות עליכם בצורה שתעניק להם מראה יוצא דופן, אומנותי ומעניין, שמשרה אווירה ייחודית בבית. באמצעות טכניקות מיוחדות של הדפסה על קנבס, הכוללות ייצור בד מכותנה ושימוש בדיו איכותי ועמיד, ההדפסות והתמונות יוצאות באיכות מעולה והתוצאה מיוחדת מאוד. משום כך, במקום למסגר תמונות מהטיול האחרון במסגרת זכוכית פשוטה, כדאי לשקול הדפס מיוחד על בד. הדפסה כזו יכולה להיות גם מתנה מצוינת עבור קרובי משפחה וחברים.

שירותיו של בית דפוס לא מסתיימים כאן. כפי שאמרנו, מאחר שהעולם סביבנו מלא בכתב, בדפוס, במילים כתובות – ישנם עוד דברי כתב רבים עבורם צריך לפנות לבית דפוס. זו הדרך המושלמת להפיץ את המידע שלכם בקרב כמה שיותר אנשים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *