השוואת משכנתאות – אם יש דבר אחד שצריך לעשות

האאא, משכנתא, משכנתא, משכנתא… אין מה לעשות, כנראה שכל אחד מאיתנו יצטרך לקחת לפחות אחת כזו בחייו. אני צריך לדעת – אני זה שנותן אותן. טוב, לא באמת זה שנותן אותן, אני בנקאי באחד הבנקים בארץ שמספקים משכנתאות. לאור תפקידי, אני עוסק במשכנתאות כל יום, כל היום. ואם יש דבר אחד שלמדתי הוא שכדאי לכם, הלקוחות, לבצע השוואת משכנתאות לפני שאתם חותמים על משהו. זה לא באמת מסובך לעשות השוואה שכזו, כל מה שצריך הוא זמן להסתובב בין הבנקים, וגם מחשבון משכנתאות, אשר רבים כמוהו ניתן למצוא ברשת.

השוואת משכנתאות – כדי שכולם יהיו מרוצים

יש שיחשבו שבגלל שאני עובד בבנק, אני זכאי לקבל משכנתא בתנאים מצוינים. עזבו את זה שזה לא מדויק, אבל ההמלצה שלי בכל זאת לעשות השוואת משכנתאות לפני שבוחרים אחת היא מעין "בגידה" בבנק שלי. אבל אני לא חושב שזה נכון, כי לפני שאני מחוייב לבנק, הבנק מחוייב ללקוחותיו. למה אני מתכוון? כפי שאתם יודעים יש הרבה מסלולי משכנתא כיום. כאיש מקצוע דעתי בנושא היא שאי אפשר לומר שאחד ממסלולים אלו יותר "טוב" או "רע" מהשני – כל מסלול מתאים לאנשים אחרים. עד כמה שאני רואה זאת, המלצתי לאנשים לבצע השוואה בין משכנתאות מסייעת לבנק בו אני עובד למצוא את הלקוחות אשר מתאימים לו. תחשבו על זה – נגיד ולקוח מסויים לא עושה השוואה, ולא נעזר בשירותי מחשבון משכנתא מקוון, אבל כן לוקח משכנתא שלא באמת טובה לו – באמת נראה לכם שהוא יוכל להחזיר את המשכנתא בזמן? בוודאי שלא. לפיכך, המלצתי לעשות השוואה בין מסלולי משכנתא מסייעת למצוא לבנק לקוחות שיוכלו וישמחו לעמוד בתנאים שאנו מציעים…

השוואת משכנתאות – אף אחד לא מעל למשכנתא

כדי להוכיח את טענתי אני רוצה לספר לכם את הסיפור הקטן שלי. לפני מספר שנים גם אני החלטתי לרכוש בית, והייתי צריך לקחת משכנתא. לבנק בו אני עובד יש מסלולים בתנאים נוחים במיוחד לעובדים שלו, אך למרות זאת לא התעצלתי – עשיתי השוואת משכנתאות כמו כל אדם שמחפש משכנתא – עברתי בין הבנקים השונים, רשמתי רשימות, פתחתי מחשבון משכנתאות … כל הסיפור. בסוף מצאתי את המשכנתא הכי נוחה שיכולתי למצוא – זו שהציע הבנק שממול לבנק שלי.

מחשבון משכנתא – גם מנהל הבנק הבין

עכשיו אני בטוח שאלו מבניכם שלא הרימו גבה קודם מרימים אותה עכשיו. אבל אין מה לעשות – לפני שאני פקיד בנק, אני אדם פרטי שצריך למצוא את המשכנתא הכי טובה שקיימת עבורו, וזו במקרה הייתה בבנק מעבר לרחוב. ואתם יודעים מה? אמנם הייתה אי נעימות קלה מול המנהל, אולם אני בטוח שעשיתי את ההחלטה הנכונה – אם הייתי בוחר בבחירה המנומסת ולוקח את ההצעה שהבנק בו אני עובד הציע ללא השוואת משכנתאות הייתי יכול לשלם עוד אלפי שקלים בריבית מעבר לסכום שאני משלם עכשיו. אפילו המנהל שלי הבין לבסוף את החחלטה שלי ואמר לי שבחרתי נכון – ישבתי אתו, הראתי לו את המספרים בתוך מחשבון משכנתא , ולא צריך להיות מנהל בנק כדי להבין שאיפה שתשלם פחות, כך יטב לך.