היא אהובה, מתוקה ומשמחת את כולם

אין ילד שלא מחכה לה, אין מבוגר שלא גדל עליה ואף יום הולדת בלעדיה, הוא לא באמת יום הולדת. כולנו מכירים את הטעם הבלתי נשכח, הנמס בפה והמפנק של עוגת שוקולד אותה הכינו בהשקעה רבה. עם או ללא שכבות, אפויה או במקרר, עם או בלי סוכריות, עם או בלי תותים, משולבת או נקייה. היא מתאימה בכל אירוע: חתונה, יום הולדת, מסיבת פרידה, מסיבת אירוסין, מסיבת רווקות ועוד. רבים יחשיבו אותה בתור העוגה המועדפת. העוגה שמנצחת את כל העוגות. הטעם שלה כל כך עשיר וטוב ולכן אחרי הפרוסה הראשונה, אי אפשר להפסיק ״ליישר את השורות״.    fresh chocolate and raisins muffins

 

סוגים של עוגה העשויה משוקולד

יש כל כך הרבה סוגים שלה החל מעוגת שוקולד חמה, עוגת שוקולד שכבות, עוגה עם שוקולד ללא סוכר, עוגה ללא גלוטן, עוגה רטובה, עוגת בראוניז משוקולד, עוגת קפקייקס משוקולד, עוגת גבינה עם שוקולד, עוגה משוקולד לבן, עוגת היער השחור, עוגה עם שוקולד וקצפת, עוגת פאג׳ ובשנים האחרונות אפילו החלו להמציא מתכון לעוגת שוקולד טבעונית. בדרך כלל המתכונים של עוגות השוקולד הקלסיות מורכבים מקמח אפייה, ביצים, סוכר, חמאה או שמן, חומר התפחה וכמובן קקאו.

 

קצת על הקקאו

את אבקת הקקאו מפיקים מייבוש וטחינה של פולי קקאו. מהקקאו עצמו גם מייצרים את השוקולד. הוא הרכיב האחראי לטעם הקרמי והעשיר של כל עוגה שטעמנו. פולי הקקאו גדלים על עץ מיוחד באזורים טרופיים כמו למרגלות הרי האנדים או בצמוד לנהר האמזונס. בעבר היה קשה מאוד להשיגו, מצרך נדיר ונחשב ממש, ואף עשו בו שימוש כאמצעי תשלום. היום הצרכניות והיצרניות הגדולות ביותר של קקאו הן גרמניה, בלגיה והולנד. בשנים האחרונות עם כניסתם של מזונות ה-״סופר פוד״ לתפריט היומי קקאו נחשב למזון ייחודי בעל יתרונות בריאותיים רבים ביניהם: תומך במערכת העיכול והמעיים, מונע אנמיה ומחזק את מערכת העצבים בגוף. בנוסף הקקאו עשיר בנוגדי חמצון הנלחמים בתנועתם של הרדיקלים החופשיים ומונעים חמצון של התאים בגוף.

 

אחד הדברים שכולנו מחכים לו בעוגת השוקולד הוא הרוטב המפנק שמצפה אותו ומורכב בדרך כלל מחפיסות של שוקולד חלב או מריר, שמנת מתוקה וסוכר.  בספרים ובאתרי האינטרנט ניתן ליהנות ולהתנסות בהכנת העוגות השונות דרך מבחר עצום של מתכונים. מתכון לעוגת שוקולד תמיד יתואר על כל שלביו ולפעמים אפילו ילווה בסרטון הכנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *