רופא נשים – ורידים ברגליים

אם בעבר, רוב הנשים שסבלו מתופעה של ורידים ברגליים (לאחר לידה, או כתוצאה מגנטיקה או משקל יתר), היו צריכות למצוא מיני פתרונות יצירתיים על מנת להסוות את הוורידים, כיום ישנה אפשרות לפתור את הבעיה, אך השאלה הנשאלת היא האם: לבצע הליך כירורגי או לא?.                                                                      Beautiful pregnant woman relaxing on a park

בשנים האחרונות, מוצע לקהל האנשים שסובל מתופעה של ורידים בולטים ברגליים ניתוח מיוחד. בניתוח זה מוציאים את אותם ורידים בולטים אל מחוץ לגוף, ועל ידי כך מאפשרים לדם לזרום דרך ורידים אחרים באותו האזור. עד היום היה מקובל לבצע את הניתוח בקרב אנשים, שסבלו מאוד מתופעת הורידים על פני שטח גדול. ניתוח זה נעשה באמצעות הרדמה מלאה וארך לעיתים שעתיים שלוש, כך שהבחירה בניתוח היא השלב האחרון וזאת כאשר הטיפולים האחרים אינם מצליחים.

חשוב להבין שמדובר על ניתוח לכל דבר ועניין, מה שמחייב כל אדם לקחת בחשבון את תקופת ההתאוששות, הכאבים שלאחר הניתוח, תופעות לוואי מסויימות והסיכונים  הכרוכים בהרדמה.

 

טיפול ורידים

כיוון שרוב האנשים אינם ששים לעבור ניתוח להעלמת ורידים ברגליים או ורידים בולטים אלא אם הם חייבים, הם פונים אל הרפואה המתקדמת המציעה טיפולים מגוונים, ביניהם טיפול חדשני בו מוזרק חומר מיוחד לתוך כלי הדם. הפרוצדורה נעשית בשילוב ובאמצעות אולטרה סאונד והתוצאות באות לידי ביטוי במיידית. לאחר, שהחומר מוחדר ובא במגע עם הדפנות של כלי הדם, הורידים מתכווצים ובסיום התהליך נעלם הוריד לעיתים כליל. חשוב לדעת שלאחר שכלי דם נעלם, הדבר הראשון אותו עושה הגוף הוא למצוא כלי דם חלופי שיעביר את הדם בצורה תקינה. הורידים בהם יעבור הדם יהיו קרוב לוודאי ורידים עם שסתומים תקינים כך שהלחץ ברקמות של הרגליים ירד, דבר שיבטיח פחות נפיחות ברגליים. תופעות הלוואי בטיפול זה מעטות (אם בכלל) והפרוצדורה בטוחה ומדויקת. הפרוצדורה הרפואית מתאימה גם לאנשים מבוגרים עם מחלות רקע והמטופל יוכל לחזור לפעילות מיידית לאחר תום הטיפול.

לסיכום, נכון להיום ישנה אפשרות לפתור ורידים בולטים על ידי טיפול חדשני שאינו מצריך אשפוז ונחשב כבטוח. למרות האמור, חשוב לבחור ברופא מומחה בתחום, לוודא שיש לו ניסיון רב בפרוצדורה וכמובן לבקש לראות את האישור של מנהל התרופות האמריקאי והאירופאי לחומרים הפעילים המוזרקים לתוך כלי הדם וזאת על מנת לוודא שחומרים אלו בטוחים לשימוש ואינם עתידים לגרום לתופעות לוואי אלו ואחרות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *