מערבלי בטון ניידים

אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר בענף הבנייה הינו הבטון, והוא משמש את אנשי המקצוע באתר הבנייה לאורך כל הליכי הבנייה. בעבר הרחוק, הבטון יוצר באתר הבנייה עצמו באמצעות ציוד מיושן, דבר אשר האריך את עבודות הבנייה, וזאת מכיוון שהליך ייצור הבטון היה איטי ומתמשך. כיום, רוב הבטון המיועד לאתרי בנייה כאלו ואחרים, מיוצר במפעלי בטון המספקים את חומר הגלם לאתר הבנייה באמצעות משאיות ייעודיות.

מערבל בטון- כרטיס הביקור

משאיות אלו מכונות מערבלי בטון והן מספקות בטון בנפח של 5 קוב עד 12 קוב בכל פעם. הבטון המיוצר במפעל הבטון מוכנס אל המערבל המוצב על גבי המשאית בשתי חלופות עיקריות, הראשונה: חומר הבטון מוכנס בשלמותו באמצעות משאבות בטון ישירות לבטן המערבל, והשנייה: לתוך בטן המערבל מועברים חומרי גלם מהם מיוצר הבטון, כאשר פעולת המערבל היא זו המייצרת את הבטון. החלופה הראשונה הינה חלופה המיושמת בעיקר במפעלים מתקדמים המחזיקים ברשותם את כל הציוד הנדרש לצרכי ייצור בטון בכמויות הנדרשות. מערבלי הבטון הניידים מגיעים אל אתר הבנייה המיועד ובאמצעות משאבות בטון ייעודיות הן מועברות לאזורים בהם נדרשת הצבת הבטון. מערבלים אלו נועדו גם לשמר את חומר הבטן על מנת שלא יתקשה, וכפועל יוצא מכך, לא יוכל לעמוד בתקן הנדרש. פעולת הערבול התמידית של המערבל שומרת למעשה על התערובת כחומר רך שאיננו "נשרף" ואיננו "מתקשה".

מערבל בטון המוצב על גבי המשאיות הייעודיות, מכיל מספר חלקי מערכת הכוללים את הדוד-המיכל בו תערובת הבטון נשמרת. מיכל זה כולל בתוכו ספירלות שתפקידן לווסת את כיוון הבטון על מנת שלא יתקשה בתוך המיכל. בנוסף, מערבל הבטון כולל גם מנוע חשמלי או דיזל שתפקידו לסובב את המיכל (דוד) לכיוונים שונים. חלקים נוספים במערכת המערבל המותקנת על גבי המשאיות הייעודיות כוללים: מיכל מים, שוקת המשמשת כמעין מכוון ליציאת הבטון מתוך המערבל, ממטרה המיועדת לדלל תערובות בטון נוקשות היוצאות מפתחו של הדוד, ידיות שליטה ידניות וסולם המאפשר צפייה על ידי מערבל הבטון בחומר המיועד לצאת מפתחו של הדוד.

כיום, מפעלי בטון דרכם מבוצעת ההזמנה למספר קוב בטון משתנה לאתרי הבנייה, מספקים לכם משאיות בטון כחלק מהשירות, כאשר בחלק מהמקרים הם עושים שימוש  במשאיות הנמצאות בבעלותן ובחלק מהמקרים הן שוכרות מערבל בטון נייד או עושות שימוש במערבלי בטון השייכים לחברת הבנייה. כך או אחרת, הקפידו לבדוק מהו הניסיון המקצועי העומד לרשות מפעל הבטון דרכו אתם עומדים לרכוש את הבטון המיועד לצרכי בנייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *