נזקי גוף ותביעות לפיצוי כספי

כאשר אנשים סובלים מנזקי גוף כתוצאה של תאונת דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית או סוג אחר של פגיעה בגוף כדאי לבדוק את זכאותם לפיצויים. פיצוי כספי לאחר תאונת דרכים או תאונות עבודה נועד לעזור לנפגע בתהליך השיקום.

כדי לזכות במקסימום המגיע לנפגע  ניתן להסתייע  בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום, למשל לנפגעי רשלנות רפואית כדאי לפנות לעזרת עורך דין רשלנות רפואית.

תביעת פיצויים על רקע תאונת דרכים

תאונת דרכים עלולה להוביל לנזקי גוף חמורים הדורשים טיפול רפואי ושיקום ממושכים. לפי החוק, נפגעי  תאונת דרכים יכולים לכלול את הנהג, נוסעים ברכב או הולכי רגל שנקלעו לתאונה.

עד שנחקק חוק פיצויים לנפגעי תאונת דרכים ב-1975, קורבן תאונת דרכים תבע את האדם שגרם לפגיעתו והיה זוכה בפיצויים רק במקרה והוכחה רשלנות. כיום  את הפיצויים כתוצאה ממעורבות במקרה של תאונת דרכים תובעים מחברות הביטוח. כעת, נפגעי תאונת דרכים יכולים לתבוע חברות ביטוח ללא הוכחת רשלנות, לזכות בפיצויים וכך להשתקם.

תביעות פיצויים על רקע תאונות עבודה

תאונות עבודה מתרחשות לעיתים קרובות. במקרים שונים ומגוונים של תאונות עבודה קיימת אפשרות להגיש תביעה לפיצויים כנגד פגיעה בכושר עבודה.

בניגוד למה שרבים חושבים תאונות עבודה לא מוגבלות לנזקי גוף, תאונות עבודה  יכולות להתייחס לפגיעה נפשית כמו מצב של חרדה. תאונות עבודה אינן חייבות להיות בעלות תוצאה מיידית: בחלק מהמקרים תביעות של תאונות עבודה  מוגשות זמן רב מאז העובד עזב את עבודתו כפי שקורה בהתפרצות מחלה למשל.

בניגוד לסוגים אחרים של תאונות,  לפי חוק ביטוח לאומי תאונות עבודה יכולות לזכות את הנפגע בפיצויים מלאים.

ביטוח לאומי- תאונות עבודה מבטיחות זכויות שונות

לפי הגדרת ביטוח לאומי  תאונות עבודה כוללות נזקי גוף או מחלת מקצוע. לפי אתר ביטוח לאומי, תאונות עבודה יכולות לזכות את הנפגע בפיצויים שיסייעו לעובד להשתקם. לפי ביטוח לאומי תאונות עבודה יכולות להוביל לאובדן שכר או הכנסה בתקופת השיקום ועל כן מגיע למבוטח סיוע.

על פי מה שקובע ביטוח לאומי תאונות עבודה בהן יש נפגעים מבוטחים, הנפגע יהיה זכאי לטיפול רפואי חינם בשל הפגיעה. כמו כן לפי חוק ביטוח לאומי תאונות עבודה שהובילו לנכות יזכו את הנפגע לקצבה או למענק.
לבסוף, לפי החוק של ביטוח לאומי תאונות עבודה שהובילו למות המבוטח כתוצאה מהפגיעה יזכו את בני המשפחה שהיו תלויים בו בקצבה או במענק.

תביעה כנגד ביטוח לאומי תאונות עבודה יכולה לזכות את הנפגע במימון מלא כנגד אובדן כושר השתכרות .

רשלנות רפואית – וסיוע מצד עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית יכול לסייע לחולה לזכות בפיצוי כנגד סבלו המיותר. למי שמעוניין לתבוע פיצויים על נזקי גוף מיותרים שנגרמו לו, כדאי לשקול לפנות לעזרת עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית הוא עו"ד שמתמחה בתביעות נזקי גוף.
עורך דין רשלנות רפואית יבחן את המקרה לעומק יעניק ויגיד לכם כיצד רצוי להתנהל – מה שיגביר את הסיכוי לזכות בתביעה. עורך דין רשלנות רפואית יחווה דעתו לגבי סיכויי הזכייה לפי פרטי המקרה.
בסוג זה של תביעות נזקי גוף קיימת חשיבות רבה לייעוץ מצד עורך דין רשלנות רפואית. מכיוון שמדובר במקרים רבים בתביעות מסובכות, ללא עזרתו של עורך דין רשלנות רפואית תתקשו להוכיח את צדקת טענתכם.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .