שיפוץ דירה במסגרת תמ"א 38

מתגוררים במבנה מגורים ישן אשר נבנה לפני שנת 1980? מעוניינים לבצע תוספות בניה במבנה המגורים בו אתם מתגוררים? רוצים לבצע הליך של שיפוץ דירה מבלי להיכנס להוצאות כספיות אדירות? זה הזמן לדעת הכול על תמ"א 38, תכנית המתאר הארצית המיועדת לצרכי חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, ובמקביל מאפשרת לכם ליהנות ממגוון נרחב של פעולות שיפוץ ותוספות בניה הן לדירה והן למבנה.

תמ"א 38- למי זה מיועד?

תמ"א 38, הינה תכנית מתאר ארצית המיועדת לצרכי חיזוק מבני ציבור ומבני מגורים אשר נבנו ברחבי מדינת ישראל לפני שנת 1980. מבנים אלו אשר אינם עומדים (ברובם) בתקן הישראלי לעמידות בפני רעידות אדמה. תכנית המתאר הארצית היא למעשה תכנית לאומית אשר אושרה על ידי ממשלת ישראל בשנת 2005. במסגרת תכנית זו יכולים בעלי דירות בתוך מבני מגורים ישנים לבצע מגוון נרחב של תוספות בנייה בשטח המגורים המשותף ובשטח המגורים הפרטי של כל אחד ואחת מהם.

אפשרויות השיפוץ והבנייה במסגרת תמ"א 38

במסגרת תמ"א 38, יכולים בעלי הדירות במבני הציבור ליהנות ממגוון נרחב של זכויות בנייה הנקבעות על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בשטח השיפוט בו ממוקם המבנה. בין יתר זכויות הבנייה תוכלו למצוא:

  • הוספת מעלית
  • הוספת ממ"ד כחלק מהליך הרחבת הדירות
  • הקמה של עד 2 קומות מגורים למבנה
  • הרחבת יחידות הדיור בשטח של עד 25 מ"ר לכל דירה
  • שיפוץ חזית המבנה

ועוד.

במסגרת עבודות תמ"א 38 על ידי קבלני בנייה אשר נשכרו לצורך כך על ידי דיירי המבנה, תוכלו לבצע מגוון נרחב של עבודות שיפוץ כאלו ואחרות בדירה באופן פרטי אשר איננו משתייך להליך המימוני של פרויקט תמ"א 38, וכפועל יוצא מכך, בסוף ההליך תוכלו ליהנות גם ממבנה מגורים מחודש ומשודרג, גם מדירה גדולה יותר בשל תוספות הבניה במסגרת תמ"א 38, וגם ממרחב דירתי משודרג ומשופץ.

לסיכום, יישום תמ"א 38 הינו הליך חשוב ומשמעותי לחיזוק מבני מגורים וציבור אשר נבנו לפני שנת 1980. כחלק מהתהליך יכולים דיירי המבנה להשביח את הנכס העומד לרשותם בתוך שטח המבנה. כיום, תוכלו ליהנות ממגוון נרחב של שירותי יזמות, בנייה, שיפוץ והרחבה. כמו בכל עסקת נדל"ן אחרת, גם במסגרת הליך תמ"א 38 מומלץ להיעזר בשירותיהם המקצועיים של בעלי מקצוע מענף הבנייה ומתחום הייעוץ המשפטי והליווי המימוני. בעלי מקצוע אלו יאפשרו לכם ליהנות מהליך שיפוץ דירה  מקצועי וממגוון תוספות בניה אשר ישפרו לכם את איכות החיים וגם את תחושת הביטחון!

למידע נוסף: תמ"א 38

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *